Kan returhantering omvandlas till något positivt?

8 november, 2013 |

Veckans fråga: Kan returhantering omvandlas till något positivt? Ja, självklart!

En retur är ju ett tecken på att allt inte står rätt till. Det kan vara så enkelt som att adressen är felaktig eller att mottagaren inte kunnat ta emot försändelsen. Det kan vara kunden som av en eller annan orsak inte är nöjd med just den försändelsen. I samtliga fall kan vi rätta till orsaken till returen.

Vi kan uppdatera adressen om det var den som var fel.

Vi kan byta ut varan om den var felaktig eller skadad.

Vi kan ta emot returen och ersätta kunden om kunden ångrat sig eller av annan anledning inte var nöjd med försändelsen.

Om vi sköter denna hantering snabbt och med hög kvalitet så har vi omvandlat en surdeg, som en retur, till något positivt för företaget och kunden. Vi har ökat chansen att kunden återkommer och köper mer!

Inlagd under: Nyheter